مقدمه ای بر بازاریابی اینترنتی و نگرشی بر بازاریابی آنلاین

مقدمه ای بر بازاریابی اینترنتی و نگرشی بر بازاریابی آنلاین

آذر ۲۰, ۱۳۹۷ Off By 92

مقدمه ای بر بازاریابی اینترنتی و نگرشی بر بازاریابی آنلاین

به فعالیت هایی که جهت معرفی، تبلیغ و ترویج محصولات، خدمات و یا برند (نام تجاری) یک شرکت در رسانه های الکترونیک و دیجیتال انجام می شود، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی گفته می شود. با توجه به این موضوع، رسانه ها و ابزار های تبلیغاتی که بخشی از فعالیت استراتژی بازاریابی و تبلیغات آنلاین در آنها صورت می گیرد به عنوان کانون همه فعالیت ها در نظر گرفته می شوند و تنوع این فعالیت ها و ابزار ها این امکان را فراهم می سازد تا به دنیایی جدید گام بگذاریم و فعالیت ها را بهتر مورد ارزیابی و کارشناسی قرار دهیم . در راس این ابزارها وب سایت های اینترنتی قرار دارند که به عنوان کانون تمرکز سایر فعالیت ها محسوب می شوند و هدف این است که به عنوان تکیه گاهی برای سایر فعالیت ها محسوب شوند. تبلیغات بنری که از طریق وب سایت های اینترنتی در معرض نمایش عموم در وب سایت های پرمخاطب قرارداده می شود، شبکه های مجازی یا همان سوشیال مدیاها ، تلفن های همراه هوشمند یا موبایل های هوشمند، بیلبورد های الکترونیکی و … که مانند کانال های رادیو و تلویزیون دارای نقطه تماس با مخاطبان هدف هستند.

مدیریت ارتباط با مشتری در بازاریابی آنلاین

بازاریابی دیجیتال و کانال های مرتبط با آن دارای اهمیت بالایی است، اما باید توجه داشت که تنها شناخت مشتری در این کانال ها کافی نیست بلکه شما باید مشتریان خود را بهتر از هر کس دیگری بشناسید، نیاز های آن ها را درک کنیم و مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم تا بهترین زمان و مکان برای برقراری ارتباط با آنها را بشناسید و پیام خود را از طریق رسانه دیجیتال به آنها برسانید. مطالعه و تحقیق رفتارها و ترجیحات مصرف کننده یکی از مهمترین گام ها در بازاریابی و فروش بوده که در استراتژی بازاریابی اینترنتی نیز بسیار اهمیت دارد. این مسیر به همگان این امکان را می دهد تا بتوانند ارتباط با مشتریانشان را مدیریت کنند . ابزارهای مناسبی برای کنترل اعمال کاربران در کانال های تبلیغاتی در دسترسی مجریان کمپین های تبلیغاتی دیجیتال است. مانیتورینگ و گزارش گیری خط فکری و شیوه رفتار مصرف کننده را می توان در کانال هایی چون رسانه های اجتماعی، وب سایت، ارسال ایمیل انبوه، پنل ارسال پیامک و … انجام داد و با دقت بیشتری برنامه بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال را تدوین و اجرایی نمود.

011916-600x400_Marketing-Predictions-2016.png

باید ها و نباید های بازاریابی آنلاین

اعتقاد ما بر این است که استراتژی بازاریابی آنلاین برای استفاده از فرصت های در حال رشد در دنیای دیجیتال ضروری است زیرا یک استراتژی یکپارچه دیجیتال به شما مبنا و اساس تمام فعالیت های بازاریابی آنلاین را می دهد، اما هنوز بسیاری از شرکت ها یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ندارد! استراتژی دیجیتال مارکتینگ موثر شرکت شما را به تصمیم گیری درست در کسب موفقیت آنلاین کمک خواهد کرد. یک مدل فرآیند استراتژی، چارچوب یک توالی منطقی را برای حصول اطمینان از گنجایش تمام فعالیت های کلیدی توسعه و اجرای استراتژی، فراهم می کند.

استراتژی بازاریابی دیجیتال یک کانال استراتژی است با ویژگی های زیر:

  • کسب اطلاعات بواسطه پژوهش در رفتار مشتری و فعالیت بازار (واسطه ها، ناشران و رقبا )
  • مبتنی بودن بر اهداف آینده آنلاین و آفلاین سهم کانال
  • برقراری ارتباط با مشتریان جهت معرفی تفاوت های کانال به آنها و تشویقشان به استفاده از محصولات
  • مدیریت یکپارچه کانال

به عبارت دیگر فرایند تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ تعیین می کند که چگونه شرکت ها باید:

  • به اهداف فروش و برتری در بازار برسند
  • برای اکتساب، تبدیل، نگهداری و رشد و خدمات بودجه بندی کنند
  • از مزایای کانال استراتژی برای بالابردن و رشد برند خود استفاده کنند
  • اولویت بندی مخاطبان هدف در کانال
  • اولویت بندی محصولات موجود در کانال
  • هرگز یک کلیدواژه هدف را به بیش از یک صفحه یا یک پست در وب سایت تان اختصاص ندهید. استفاده از کلیدواژه مشابه برای بیش از یک صفحه می تواند به وضعیتی منجر شود که اصطلاحا به آن همدیگر خواری کلیدواژه (keyword cannibalization) می گویند؛ این وضعیت می تواند بر توانایی تان برای کسب رتبه در صفحه ی جستجو تاثیر منفی بگذارد.
    با استفاده از کلیدواژه اصلی دست کم در یکی از عنوان های فرعی (subheading ) محتوای تان، هم چنان به پشتیبانی از موضوع صفحه ادامه دهید. این تاکتیک یکی از آسان تان و بهترین اقدامات برای سئو است، زیرا محتوا باید اساسا اطلاعات مربوط به کلیدواژه را به اشتراک بگذارد؛ از این رو، این اقدام یکی از طبیعی ترین تکالیف سئو به شمار می رود.
    عنوان های متا (meta) تیترهایی هستند که در فهرست نتایج صفحه ی جستجو ظاهر می شوند. گنجاندن کلیدواژه در این عناوین به کراولرها (crawlers) در شناسایی صفحه کمک می کند؛ ولی مهم تر این که، این کار به کاربران (جستجوگران) کمک می کند نتایج مرتبط با جستجوی تان را در صفحه ی نتایج موتورهای جستجو (SERP) پیدا کنند. عنوان تان را حدود ۶۵ کاراکتر یا کم تر نگه دارید تا تیتر کامل در فهرست نتایج قابل مشاهده باشد. هم چنین، تا حد امکان عبارت اصلی را دقیقا در جلوی عنوان قرار دهید تا بتواند توجه بیش تری به خود جلب کند.
    توضیحات متا زیر عنوان متا در نتایج جستجو ظاهر می شوند. نشان دادن کلیدواژه اصلی، از همان ابتدا، در این نسخه حائز اهمیت است؛ بنابراین، از عبارت هدف در همان آغاز استفاده کنید.

    تبلیغات آنلاین

    تبلیغات آنلاین تبدیل به یک بخشی از زندگی روزمره اینترنتی شده است. برای بازاریابان جدید، درک گستره و تنوع تبلیغات آنلاین در دسترس می تواند گیج کننده باشد. تبلیغات آنلاین یکی از موثر ترین راه های گسترش دسترسی، پیدا کردن مشتریان جدید، و تنوع در جریان درآمد برای کسب و کارها در تمام اندازه ها می باشد.
    اساسا، وب سایت ها و برنامه های رایگان مورد علاقه شما ممکن است تبلیغاتی که از نظر شما معنی دار، آموزنده و جالب باشند را نمایش دهند. مثلا هنگام مطالعه مقاله ای در مورد مسافرت، تبلیغی در مورد سفر برای شما نمایش می شود یا وقتی مطلبی در مورد موسیقی می خوانید تبلیغی حاوی همین محتوا را خیلی زود مشاهده خواهید کرد.

  • digital-marketing-600x400.jpg

    برخی مدل های تبلیغات و درآمدزایی اینترنتی عبارتند از:

  • درآمد حاصل از آبونمان دسترسی به محتوا
  • درآمد حاصل از پرداخت برای هر بار بازدید پست
  • درآمد حاصل از CPM یا هزینه هر هزار بار تبلیغ در سایت
  • درآمد حاصل از تبلیغات CPC یا پرداخت برای هر کلیک تبلیغات متنی در سایت
  • درآمد حاصل از نمایش بخش های سایت و یا نوع محتوا (معمولا هزینه های ثابت برای یک دوره)
  • درآمد وابسته در روش CPA
  • درآمد حاصل از دسترسی به داده ها برای بازاریابی ایمیلی
  • درآمد حاصل از دسترسی به مشتریان برای تحقیق آنلاین

تحلیل عملکرد کسب و کار خود

امروز، با توجه به نیاز های روز افزون جامعه مصرفی، توجه به سلایق گوناگون و تولید محصولات مطابق با آن دارای اهمیت بالایی است. اما صرفا دانستن این موضوع نمی تواند مجموعه تولید کننده را در رسیدن به شکوفایی کامل یاری کند. بلکه داشتن برنامه توسعه اقتصادی توجیه پذیر و طرح پیشرفت، مجموعه نیازهایی محرز به شمار می آیند. اما در گام نخست سوال هایی در ذهن ما به عنوان صاحبان برند ها و مشاغل ایجاد می شوند.
به چه میزان از رضایت مشتریان در مورد هر یک از محصولات خود آگاهی داریم؟
چه قدر به نیاز های آن ها توجه کرده ایم و خواسته های آن ها را تامین کرده ایم؟
آیا تا به حال به مشارکت با مشتریان فکر کرده ایم؟
به چه میزان از نیاز های جامعه مصرف کننده خود آگاهی داریم؟
این سوال ها و سوال های دیگری که میتوانند ذهن هر مخاطبی را درگیر تحلیل عملکرد مجموعه کاری خود ساخته و افراد مختلف را به تفکر در مورد نحوه سرمایه گذاری بر روند پیشرفت کسب و کار خود وادار سازد.
تا کنون چه میزان هزینه تبلیغات و برند سازی مجموعه خود کرده اید؟آیا از مشاور تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی بهره میگیریم؟
حوزه های سرمایه گذاری برای تبلیغات در کسب و کار شما چگونه است؟
تا به حال به بازخورد و تحلیل عملکرد روش های تبلیغاتی خود پرداخته اید؟
باز هم سوال، اما این سوال ها بیشتر به دنبال این هستند که ما را به تفکر در مورد نحوه تبلیغات و معرفی خدمات و محصولات خود به مشتریان وادار سازد.

به چه میزان وارد فضای تبلیغات دیجیتال و بازاریابی آنلاین شده ایم؟چه راه کار هایی برای موفقیت در بازار یابی اینترنتی را برگزیده ایم؟

مشاوره تبلیغات اینترنتی و مشاوره بازاریابی دیجیتال

قدم اول برای یافتن راه کاری قابل اعتماد جهت افزایش بازدهی اقتصادی شرکت شما دریافت خدمات مشاوره کسب و کار می باشد. به این ترتیب شما می توانید ازنتایج حاصله از مطالعات مشاوران در حوزه مشاوره بازاریابی اینترنتی نتایج حیاتی و سودمندی دریافت کنید. از سلامت بازاریابی آنلاین خود مطلع شوید و توصیه های لازم برای بهبود عملکرد در استراتژی دیجیتال مارکتینگ، نتایج جستجو، بازاریابی رسانه های اجتماعی، ارتباط و تبدیل وب سایت ها، سئو و بهینه سازی سایت، تبلیغات آنلاین، بازاریابی محتوا، آنالیز و ردیابی رفتار مشتریان و … را دریافت کنید.انتخاب آژانس بازاریابی دیجیتال توانمند و دارای توان عملیاتی میتواند راه کار مناسبی برای آغاز فعالیت های بازاریابی دیجیتال قلمداد شود

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

ما اعتقاد داریم که استراتژی بازاریابی دیجیتال برای استفاده از فرصت های در حال رشد در دنیای دیجیتال ضروری است زیرا یک استراتژی یکپارچه دیجیتال به شما مبنا و اساس تمام فعالیت های بازاریابی آنلاین را می دهد، اما هنوز بسیاری از شرکت ها یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ندارد! استراتژی دیجیتال موثر شرکت شما را به تصمیم گیری درست در کسب موفقیت آنلاین کمک خواهد کرد. یک مدل فرآیند استراتژی، چارچوب یک توالی منطقی را برای حصول اطمینان از گنجایش تمام فعالیت های کلیدی توسعه و اجرای استراتژی، فراهم می کند.

استراتژی بازاریابی دیجیتال یک کانال استراتژی است با ویژگی های زیر:

کسب اطلاعات بواسطه پژوهش در رفتار مشتری و فعالیت بازار (واسطه ها، ناشران و رقبا )

مبتنی بودن بر اهداف آینده آنلاین و آفلاین سهم کانال

برقراری ارتباط با مشتریان جهت معرفی تفاوت های کانال به آنها و تشویقشان به استفاده از محصولات

مدیریت یکپارچه کانال

به عبارت دیگر استراتژی دیجیتال مارکتینگ تعیین می کند که چگونه شرکت ها باید:

به اهداف فروش و برتری در بازار برسند

برای اکتساب، تبدیل، نگهداری و رشد و خدمات بودجه بندی کنند

از مزایای کانال استراتژی برای بالابردن و رشد برند خود استفاده کنند

اولویت بندی مخاطبان هدف در کانال

اولویت بندی محصولات موجود در کانال

تدوین استراتژی بازاریابی آنلاین

ایجاد یک نقشه بازار برای بیان کلی عوامل اصلی موثر در خرید، یک نقطه شروع خوب است. زمانی که همیشه مشغول اجرا هستید، اغلب پیدا کردن زمان برای تجزیه و تحلیل پروژه سخت است. اما با توجه به سرعت تغییر فن آوری های دیجیتال جدید و روش های بازاریابی، انجام آنالیز و تجزیه تحلیل سریع مهم است. یک سازمان برای حفظ چابکی استراتژی و کسب موفقیت در توسعه استراتژی خود در بازاریابی دیجیتال، نیازمند تامین ویژگی ها و پیش فرض های زیر است:

مجموعه کارآمد، انتشار و ارزیابی منابع مختلف اطلاعات محیط های خرد و کلان

فرآیند کارآمد تولید استراتژی های جدید جهت ایجاد ارزش نو برای مشتریان

تحقیقات کارآمد حول ارزش مشتری بالقوه در برابر ارزش کسب و کار

پیاده سازی کارآمد نمونه اولیه از قابلیت های جدید برای ارائه ارزش به مشتری

اندازه گیری کارآمد و بررسی نتایج حاصل از نمونه های اولیه جهت تجدید نظر بعدی برای بهتر کردن پیشنهادات و یا ختم آزمایش

مهم ترین بخش های تجزیه و تحلیل بازار عبارتند از:

تجزیه و تحلیل مشتری: نزدیکتر شدن به مشتری برای فهم نیاز ها و خواسته های او جهت ارائه ارتباطات و خدمات مرتبط تر

تجزیه و تحلیل رقبا: معیار سنجی برای پیدا کردن آنچه شما باید آن را بهتر انجام دهید

تجزیه و تحلیل شرکا: درک فرصت ها

مطلب مشابه :  تجربیات برتر تدریس | کاملترین نمونه های رایگان سالتحصیلی 97-98