برگزیده

تعریف بازی های تخیلی کودکان

کودک تخیلی آنچنان قوی دارد که می تواند جریان آب باریکی را به صورت رودخانه ای پهناور در خیال مجسم و تلی کوچک از خاک را تپه ای فرض کند. کودک مانند خودرویی حرکت می کند و دور می زند. خود را به منزله راننده و بدن خویش را همچون خودرو به کار می اندازد.

تخیل کودک اسباب بازی کیدبی تویز را بزرگ می کند و مواد بازی را تغییر می دهد تا به این ترتیب، کودک بتواند به عالم خیال وارد شود، موجودات خیالی را واقعی فرض کند و از بازی خود لذت ببرد.

هرچند کودک ذهن فعال و قوی دارد، اسباب بازی ها در نظر او مواد واقعی هستند و او هر دو قلمرو واقع و خیال را نیک می شناسد. در انواع بازی های تخیلی، پرتو خیال است که اسباب بازی ها و مواد را جان می بخشد و هنگامی که خلق و خوی طفل دگرگون می شود، اسباب بازی ها ممکن است در نظر او تغییر کنند؛ مثلا جریان باریکی از آب صورت خندق بگیرد، یا تکه چوبی که قایق بود، به خیال او جزیره ای جلوه کند.

برای کودک بسیار آسان است که صندوقخانه ای کوچک، گاهی محل اختفای دزد، و زمانی محل تاجگذاری پادشاه باشد. این بازی ها در یک و نیم سالگی آشکار، ولی معمولا در سه سالگی آغاز می شود و در طی چند سال غنا و پیچیدگی می یابد. تحقق این مرحله، مستلزم پشت سر گذاشتن مطلوب مراحل پیشین است.

اسباب بازی های تخیلی مناسب کودکان را از کجا تهیه کنیم

بازی شغل کودکان است. آنها در بازی تجربه می کنند و یاد می گیرند. امروزه برای کمک به رشد کودکان ، اسباب بازی ها برای سنین مختلف ساخته می شوند و انتخاب مناسب آنها نیاز به آگاهی دارد.

از آنجا که می پذیریم والدین همیشه به دنبال انجام بهترین کارها برای فرزند خود هستند، سعی کردیم اسباب بازی های استاندارد را در مجموعه کیدبی تویز معرفی و ارائه دهیم تا شاید با توضیح اهداف والدین هر بازی بتوانیم برخی از نگرانی های والدین را مرتفع نماییم.

اکشن ارزان فیگور را می توان جزئی از این اسباب بازی های تخیلی دانست و انواع مختلفی از این مدل اسباب بازی را می توان تهیه نمود.

در تیم kidbeetoys مشاوران و روانشناسان کودک خبره ای حضور دارند که در این زمینه همواره آماده اطلاع رسانی به شما والدین گرامی می باشند.

در اینجا تربیت کودک حرف اول را می زند!

سایت خرید اسباب بازی آنلاین که امروزه فعالیت گسترده ای در فضای مجازی دارند و شامل سایت های معتبری همچون دیجی کالا، توی توی، هپیلی و کیدبی تویز، وظیفه خود می دانند اسباب بازی های برتر جهان را با خدمات منحصر به فرد و قیمت مناسب برای مشتریان ارائه دهد.

مجموعه ما یعنی همان کیدبی تویز با بیش از یک دهه فعالیت تجاری، اسباب بازی های منتخب سال را با بهترین کیفیت و ساخت و ساز با بهترین کیفیت برای مشتریان خود تهیه کرده و محصولات و تولیدکنندگان برتر را با دقت انتخاب می کند. همچنین در زمینه عروسک های بین الملی و معروف جهان مانند عروسک باربی حرف اول را می زند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   چه سایت هایی کیفیت بهتری دارند و خدمات بهتری ارائه می کنند؟

امروزه خرید عروسک باربی اصل بسیار رواج پیدا کرده است زیرا که انواع مختلفی از عروسک باربی کیدبی تویز با وسایل و حالت های مختلف در سایت قابل سفارش می باشد.

وسایل و لوازمی که به کودکان در بازی های تخیلی کمک می کند

فعالیت هایی مانند خانه بازی، بازی در نقش پدر و مادر، آشپزی، خرید و فروش و شکار از شکل های متداول بازی های تخیلی هستند که برای این بازی ها، هرچه وسایل بازی بیشتر باشد، کودکان بهتر می توانند بازی های تخیلی را انجام دهند. وسایلی که برای این منظور به کار می رود، لازم نیست نو و یا دقیق درست شده باشد. اگر این وسایل ناقص باشند، کودک، با کمک تخیل خویش، آنها را تکمیل می کند.

اگر کودک شما پسر است، قاعدتا تفاوت هایی بین اسباب بازی های دخترانه و پسرانه وجود دارد. اسباب بازی پسرانه تمام نیازهای روحی و جسمی یک پسر را باید تامین کند. پسران بنابر جنسیت شان همیهش به دنبال بازی ها و فعالیت های تحرکی زیاد می باشند و می خواهند با بازی خودشان را یک مرد جلوه بدهند و مانند پدرانشان رفتار کنند.

در هنگام خرید انواع اسباب بازی اکشن فیگور، حتما بگذارید که خودش نیز حضور داشته باشد و در انتخاب آن ها نظر بدهد.

تفاوت بازی تخیلی با بازی نمادی

تفاوت این نوع از بازی ها با بازی های نمادی آن است که در بازی های تقلیدی و نمایشی و حتی نمادی، کودک از آنچه دیده و تجربه کسب کرده است الگوبرداری می کند، در حالی که در بازی های تخیلی کودک، با استفاده از تجربه های گذشته خود، رویدادی جدید که در سایت برخورد چندانی با آن نداشته است، به وجود می آورد.

کودک، با استفاده از بازی های نمادی، پرنده اندیشه را به دور دست ها پرواز می دهد و با نیروی تخیل خود اشیا و موجودات مورد علاقه را در برابر خویش حاضر می کند و در آنها تغییراتی می دهد تا مناسب بازی او شوند و آنگاه آنها را با اسباب بازی های نمادی خود فعال می کند.

وسایل لازم برای بازی های تخیلی

  • لباس های زنانه
  • لباس های مردانه
  • تلفن اسباب بازی یا چیزی شبیه آن که کودک را تشویق به صحبت کردن کند
  • انواع اسباب بازی دخترانه کیدبی تویز
  • عروسک باربی دخترانه
  • کلاه مامور آتش نشانی، کلاه افسر پلیس، روپوش سفید و لوازم پزشکی و …