عمومی

وفاداری کم در مقابل وفاداری بالا تفاوت بین نمونه های اولیه طراحی

وفاداری کم در مقابل وفاداری بالا: تفاوت بین نمونه های اولیه طراحی

طراحان معمولاً هنگام بحث درباره دارایی های طراحی از کلمه “وفاداری” استفاده می کنند. این کلمه سطح جزئیات و عملکرد طراحی را توضیح می دهد. وفاداری می تواند در محتوا، بصری و تعامل متفاوت باشد. طراحی با وفاداری پایین به طور معمول دارای عناصر اساسی طراحی نهایی است، در حالی که وفاداری بالا تا حد امکان به طرح نهایی نزدیک است. در این مقاله، تفاوت بین وفاداری پایین و بالا را بررسی می‌کنیم تا طراحان بدانند چه زمانی از یک نمونه اولیه با وفاداری پایین استفاده کنند و چه زمانی بهتر است از نمونه اولیه با وفاداری بالا استفاده کنند. ایران سایت قدیمی ترین شرکت طراحی سایت iransite.com در ایران

وفاداری کم است؟

“یک عکس هزار کلمه می ارزد” یکی از معروف ترین ضرب المثل ها در طراحی است. به عبارت ساده، به این معنی است که یک تصویر ثابت می تواند ایده های فوق العاده پیچیده یا پیچیده ای را منتقل کند. طرح های کم وفاداری (lo-fi) نگاه اولیه به محصول آینده است و به اعضای تیم کمک می کند تا ایده ها و مفاهیم طراحی را ارزیابی کنند. سرعت ایجاد و سادگی طراحی دو ویژگی جدایی ناپذیر طراحی کم وفاداری است.

چقدر طراحی با وفاداری پایین به نظر می رسد و کار می کند

دارایی های طراحی با وفاداری پایین تنها دارای حداقل جزئیات بصری هستند که به اعضای تیم در درک ایده کمک می کند. برای مثال، طراحی صفحه نمایش اپلیکیشن موبایل ممکن است ترکیبی از متن و کادر به نظر برسد که به افراد درک بهتری از ساختار صفحه، محتوا و عملکرد می دهد. طراحی با وفاداری پایین به تیم محصول اجازه می دهد تا ایده های طراحی و جریان های کاربر را قبل از متعهد شدن به یک رویکرد خاص آزمایش کند.

طراحی با وفاداری پایین را می‌توان هم بر روی کاغذ (به عنوان مثال، طرح‌های کاغذی، نمونه‌های اولیه کاغذ) و هم به صورت دیجیتال (یعنی با استفاده از ابزارهای نمونه‌سازی مانند بالسمیق، طرح، یا Invision).

زمان استفاده از طراحی با وفاداری کم

طراحی با وفاداری کم برای مراحل اولیه فرآیند طراحی محصول (در طول مراحل ایده‌پردازی) بهترین کار را دارد. اعضای تیم زمانی طرح هایی با وفاداری پایین ایجاد می کنند که ایده های زیادی دارند که می خواهند در مدت کوتاهی بررسی کنند. اعضای تیم می توانند طرح هایی با وفاداری پایین را در زمان واقعی در طول یک جلسه طوفان فکری ایجاد کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند یک صفحه خاص از یک برنامه را روی یک تکه کاغذ یا تخته سفید ترسیم کنند.

طراحی با وفاداری پایین نیز برای آزمایش معماری اطلاعات یک محصول آینده مناسب است. اعضای تیم می‌توانند جریان‌های کاربر با وفاداری پایین را نمونه‌سازی کنند و ببینند کاربر چگونه می‌تواند در یک محصول یا ابزار حرکت کند. این به شما درک روشنی از اینکه آیا طرح ناوبری که تیم انتخاب می‌کند واضح و منطقی است، به شما می‌دهد.

شرکت های سازنده وب سایت یکی از عوامل تعیین کننده قیمت طراحی وب سایت هستند. شرکت های بزرگ دارای بخش های مختلفی هستند. به عنوان مثال این نوع شرکت ها دارای چندین بخش برای توسعه وب سایت خود هستند مانند تیم طراحی گرافیک ، تیم برنامه نویسی، تیم پشتیبانی، تیم آموزشی و تیم بهینه سازی و این افراد معمولا در زمینه کاری خود تخصص دارند. https://iransite.com/قیمت-طراحی-سایت

مزایا و معایب طراحی با وفاداری کم

طراحی با وفاداری کم چند مزیت قابل توجه به همراه دارد:

  • ساخت ارزیابی مفاهیم محصول آسان تر است:جزئیات بصری مانند انتخاب رنگ و سبک ها می تواند حواس بینندگان را پرت کند. از آنجایی که طرح‌های لو-فای حداقل در مورد جزئیات بصری به میان می‌آیند، می‌توانند به هدایت توجه به مفهوم اصلی کمک کنند.
  • همه می توانند طرح هایی با وفاداری پایین ایجاد کنند: برای ایجاد یک طرح لو-فای نیازی به داشتن مهارت خاصی نیست. تا زمانی که یک تکه کاغذ و خودکار دارید، می توانید تصور کنید که یک محصول آینده چگونه خواهد بود. این بدان معنی است که غیر طراحان می توانند در فرآیند طراحی شرکت کنند.
  • فرایند ایجاد سریع:طرح های Lo-fi را می توان در طول جلسات طوفان فکری زنده ایجاد کرد.
  • دستورالعمل آسان: طرح‌های Lo-fi را می‌توان هر دو در لحظه تغییر داد و فشار کمتری بر طراحان وارد کرد. و از آنجایی که طراحی با وفاداری کم به ناتمام بودن آن دلالت دارد، اعضای تیم تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود در مورد آن دارند.

اما طراحی با وفاداری کم دارای معایبی نیز می باشد:

  • برای تست قابلیت استفاده مناسب نیست: طراحی Lo-fi به سطحی از تخیل نیاز دارد تا بفهمید طراحی آینده چگونه به نظر می رسد و چگونه کار می کند. این باعث می‌شود نمونه‌های اولیه با وفاداری پایین برای آزمایش قابلیت استفاده با کاربران واقعی یا بالقوه مناسب نباشند.
  • ناتوانی در انتقال پویایی تعاملات: از آنجایی که دارایی‌های طراحی با وفاداری پایین دارای تعامل‌ها یا انتقال‌های متحرک، ممکن است کسل‌کننده باشند.

طراحی نهایی وب

از 101 تا پیشرفته، یاد بگیرید که چگونه در Webflow با بیش از 100 سایت بسازید. درس – از جمله اصول اولیه HTML و CSS.

وفاداری بالا چیست؟

طراحی با وفاداری بالا (hi-fi) بسیار با نتیجه نهایی یک مطابقت دارد. طراحی محصول محتوا، سبک‌های بصری، و انتقال‌های متحرک – همه با هم کار می‌کنند تا دارایی‌های با وفاداری بالا تا حد امکان به محصول نهایی نزدیک شوند.

چگونه طراحی با وفاداری بالا به نظر می‌رسد و چگونه کار می‌کند

طرح‌های با وفاداری بالا معمولاً با نمونه‌های اولیه تعاملی کامل، آماده برای تولید، نمایش داده می‌شوند. آنها تقریباً سطح جزئیات بصری یک محصول نهایی را دارند.

طراحی با وفاداری بالا معمولاً با استفاده از ابزارهای نمونه‌سازی دیجیتال یا کدگذاری ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، اگر یک وب سایت طراحی می کنید و می خواهید یک نمونه اولیه با وفاداری بالا ایجاد کنید، می توانید از ابزاری مانند Webflow استفاده کنید.

زمان استفاده از طرح‌های با وفاداری بالا

طرح‌های با وفاداری بالا معمولاً در مراحل بعدی فرآیند طراحی محصول ایجاد می‌شوند. وقتی یک تیم محصول به وضوح می‌داند چه چیزی می‌خواهد بسازد، سطح وفاداری را افزایش می‌دهد تا ظاهر و احساس یک محصول آینده را بهتر درک کند. نمونه‌های اولیه Hi-Fi به منبع حقیقت برای تیم مهندسی تبدیل می‌شوند که طرح را کدگذاری می‌کنند.

دارایی‌های طراحی با وفاداری بالا برای ارزیابی طراحی بصری و زیبایی‌شناسی خوب هستند، زیرا این فرصت را برای شما فراهم می‌کنند که ببینید آیا طرح شما با هم به عنوان یک واحد کار می‌کند یا خیر.

مزایا و معایب طراحی با وفاداری بالا

طراحی با وفاداری بالا مزایای قابل توجه زیادی دارد:

  • ظاهر و احساس یک محصول نهایی را منتقل کنید:می توان طراحی را نه تنها از منظر کاربردی، بلکه از دیدگاه زیبایی شناختی نیز ارزیابی کرد. این ویژگی باعث می‌شود که مصنوعات hi-fi برای ذینفعان قابل ارائه‌تر باشد، زیرا آنها به وضوح می‌دانند محصول نهایی چگونه به نظر می‌رسد و بنابراین احتمال بیشتری دارد که به آن چراغ سبز نشان دهند.
  • توانایی آزمایش انتقال‌های متحرک: دارایی‌های Hi-Fi به اعضای تیم کمک می‌کند زبان حرکت محصول را آزمایش کنند (یعنی انتقال‌های بصری بین حالت‌های فردی، انیمیشن‌های کوچک و غیره) .
  • مناسب برای تست قابلیت استفاده: شرکت کنندگان در آزمون نمی توانند تفاوتی بین نمونه اولیه hi-fi و محصول نهایی مشاهده کنند. در نتیجه، شرکت‌کنندگان در آزمون هنگام تعامل با طرح‌های با وفاداری بالا رفتار طبیعی‌تری خواهند داشت و نتایج تست قابلیت استفاده بسیار شبیه تعامل با یک محصول واقعی است.

اما نمونه‌های اولیه با وفاداری بالا چند جنبه منفی نیز دارند:

  • زمان‌گیر برای ایجاد و تغییر:
    • قوی> در مقایسه با طرح‌های با وفاداری پایین، ساخت نمونه‌های اولیه با وفاداری بالا به زمان بیشتری نیاز دارد. ایجاد تغییرات در این طرح ها نیز به میزان قابل توجهی زمان بیشتری می برد.
    • نیاز به مهارت ها و ابزارهای ویژه: نمونه های اولیه با وفاداری بالا با استفاده از ابزارهای نمونه سازی یا کدگذاری ایجاد می شوند. برخلاف طرح‌های با وفاداری پایین که هر کسی می‌تواند ایجاد کند، این طرح‌ها به مهارت‌های طراحی بصری نیاز دارند.
  • رفتن از وفاداری کم به وفاداری بالا
    انتخاب اشتباه وفاداری یک امر معمولی است. مشکل در طراحی محصول ایجاد مصنوعات با وفاداری بالا درست در مراحل اولیه فرآیند طراحی محصول یکی از اشتباهات رایجی است که بسیاری از طراحان محصول مرتکب می شوند، که می تواند زمان و انرژی گرانبهای یک تیم را برای ایجاد چیزی که ارزش چندانی برای مخاطب هدف ندارد هدر دهد.
    بخشی از فرآیند طراحی محصول، تبدیل طرح‌های با وفاداری پایین به طرح‌هایی با وفاداری بالا است. تیم ابتدا باید بفهمد که چه چیزی را می خواهد به وضوح بسازد. وفاداری کم می تواند در این مورد کمک کند. به محض اینکه تیم متوجه شد و نسبت به جهت طراحی رضایت داشت، می تواند شروع به افزایش سطح وفاداری کند. و به یاد داشته باشید:، همیشه لازم نیست که همه دارایی ها با وفاداری بالا طراحی شوند – خوب است که در برخی از بخش های یک محصول وفاداری پایین و در برخی دیگر از وفاداری بالا داشته باشید.

منبع: https://iransite.com/