برگزیده

ظروف چوبی از کجا بخرم؟

 

وقتی صحبت از ظروف و ظروف چوبی از کجا بخرم  ابزار آشپزخانه می شود، هیچ چیز بهتر از ظروف چوبی کلاسیک نیست. از قاشق های همزن گرفته تا کاسه های خمیر گرفته تا تخته های خرد کن، محصولات چوبی فضایی از جذابیت و راحتی روستایی را به آشپزخانه شما می بخشند و اغلب این اقلام باکیفیت و دست ساز از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند. ظروف چوبی نیز ایده آل هستند زیرا چوب دارای خواص ضد باکتریایی طبیعی است و از غذای شما در برابر باکتری ها، میکروب ها و کپک محافظت می کند. اما از آنجایی که این اقلام ظروف چوبی از کجا بخرم از چوب واقعی ساخته شده اند، سطح و نوع مراقبتی که نیاز دارند با اکثر ابزار آشپزخانه دیگر متفاوت است. دکواف ظروف آشپزخانه چوبی قرار است برای مدت بسیار طولانی دوام بیاورند، اما اگر به درستی از آنها مراقبت نکنید، ظروف چوبی این کار را نمی کند. از قاشق های چوبی گرفته تا تخته های برش چوبی، یاد بگیرید که چگونه به درستی از ظروف آشپزخانه چوبی خود مراقبت کنید تا برای مدت طولانی و طولانی به عنوان نو بمانند

.

 

هرگز ظروف چوبی را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید

بزرگترین چیزی که در مراقبت از وسایل آشپزخانه چوبی وجود ندارد، تمیز کردن آنها در ماشین ظرفشویی است. گرما، مواد شوینده و آب شدید باعث تاب ظروف چوبی از کجا بخرم برداشتن یا ایجاد ترک یا شکاف در وسایل چوبی در مدت کوتاهی می شود. پس همیشه طبق دستورالعمل زیر آنها را دکوکاف با دست بشویید.

بلافاصله پس از استفاده از ظروف چوبی با آب داغ و صابون بشویید

برای تمیز کردن ظروف چوبی خود، کافی است آنها را زیر آب داغ با صابون ملایم بشویید. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که تمام ذرات غذای باقی‌مانده را پاک کرده‌اید، می‌توانید از یک اسفنج یا یک پد نایلونی استفاده کنید. تقریباً بلافاصله پس از استفاده می خواهید آنها را تمیز کنید.

رطوبت اضافی را با یک حوله دستی پاک کنید پس از شستن، آب اضافی ظروف چوبی خود را با دستمال زدن یا پاک کردن آن ها با یک حوله تمیز پاک کنید. این کار دکوری ظروف چوبی از کجا بخرم مانع از جذب رطوبت بیش از حد چوب می شود که به نوبه خود باعث انبساط چوب و تسریع ترک خوردن و تاب برداشتن آن می شود.

بگذارید ظروف چوبی کاملاً در هوا خشک شوند

پس از شستن و سپس خشک کردن ظروف چوبی خود دکوکاف ، آنها را بلافاصله کنار نگذارید. آنها را بیرون بگذارید تا کاملاً در ظروف چوبی از کجا بخرم هوا خشک شوند. در غیر این صورت، قطرات آب به دام افتاده در شکاف های چوب به طور کامل خشک نمی شوند و به مرور زمان تجمع می تواند چوب را منحرف یا ترک بخورد. بنابراین همیشه قبل از اینکه ظروف چوبی خود را در جای مناسب خود قرار دهید، مطمئن شوید که کاملاً خشک شده اند.

اجازه ندهید خرید ظروف چوبی یک شبه خیس بخورند

بعد از پخت و پز، گاهی اوقات وسوسه انگیز است که بگذارید ظروف و ظروف کثیف یک شب خیس بخورند و روز بعد با آنها برخورد کنید. این یک کار بزرگ برای ظروف چوبی است. به همین ترتیب توصیه نمی شود ظروف چوبی خود را در ماشین ظرفشویی بشویید، اجازه دهید آنها در طول شب خیس بخورند و با ذرات غذا کثیف بمانند به چوب اجازه می دهد آب را خیس کند، چوب را منبسط کرده و خراب شدن آن را تسریع می کند. به علاوه، ذرات غذا می توانند به شکاف های ریز چوب نفوذ کنند و به باکتری ها اجازه تکثیر و ایجاد خطر برای سلامتی را بدهند. بنابراین ارزش وقت و انرژی شما را دارد که همیشه ظروف چوبی خود را بعد از استفاده ظروف چوبی از کجا بخرم بشویید. آنها خیلی بیشتر دوام خواهند آورد

این مطلب را هم از دست ندهید :   سمساری خریدار لوازم منزل

قیمت ظروف چوبی به طور معمول با روغن های معدنی درمان کنید

برای اینکه ظروف چوبی خود را درخشان و در بهترین حالت ممکن نگه دارید، حدود یک بار در ماه آنها را با روغن معدنی بمالید. این روغن های ایمن برای غذا به سرعت توسط چوب  دکوکاف خیس می شوند و به ظروف کمک می کنند آب را بهتر دفع کنند و سرزندگی طبیعی خود را حتی با استفاده طولانی مدت حفظ کنند. ترکیبات موم زنبور عسل نیز برای این منظور خوب عمل می کنند. بنابراین زمانی را به قاشق ها، تخته های برش و کاسه های خود اختصاص دهید و هر چند وقت یکبار یک روغن معدنی خوب بمالید. فقط از روغن های معدنی تایید شده استفاده کنید. از روغن‌های زیتون یا کانولا استفاده نکنید، زیرا این روغن‌ها مبتنی بر مواد غذایی هستند و می‌توانند بوی نامطبوع و گندیده به ظروف چوبی شما بدهند.

لکه های ناهموار را با کاغذ سنباده پاک کنید

گاهی اوقات، به خصوص در ظروف چوبی که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته اند، ممکن است متوجه شوید که ظروف چوبی شما لکه های ناهمواری ایجاد می کند، جایی که چوب دیگر صاف نیست. با سمباده زدن محل مورد نظر تا زمانی که زبری چوب در لمس صاف شود، مقابله کنید و سپس با روغن معدنی بمالید. خوب به ظروف چوبی از کجا بخرم عنوان جدید!

درمان لکه ها

مواد غذایی رنگارنگ مانند انواع توت ها ممکن است گاهی تخته های برش چوبی یا سایر ظروف چوبی شما را لکه دار کنند، اما نگران نباشید. راه هایی برای خلاص شدن از شر این لکه ها وجود دارد. یک استراتژی این است که فوراً مورد را با آب داغ و صابون بشویید تا لکه را پاک کنید. برای لکه های تهاجمی تر، می توانید از نصف لیموترش و جوش شیرین نیز استفاده کنید، آنها را درست روی لکه بمالید و سپس بشویید. اما گاهی دکوکاف اوقات، آن لکه‌های بد ظاهر نمی‌شوند. اما تا زمانی که تخته را به‌درستی تمیز و خشک می‌کنید، لکه‌ها نباید هیچ گونه خطری برای سلامتی باکتری‌ها ایجاد کنند. با گذشت زمان و با تمیز کردن مداوم، بسیاری از لکه ها به طور طبیعی خود به خود محو می شوند.