برگزیده

چهار راز پوشش سقف شیبدار ثابت که هرگز نمی دانستید

 

در قسمت اولیه دستگاه تولید بخشی وجود دارد که میتواند با داشتن ابعاد و زوایای دقیق، شکل هندسی مثلثی را در دو میلگرد زیگزاگی جزئیات سازه فضاکار شکل ایجاد کند. اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد قیمت پوشش سقف سوله لطفا به بازدید از وب سایت ما. یکی از مزایای این نوع سقف امکان ایجاد تهویه مناسب است. نصب سریع و آسان، وزن سبک و قابل بازیافت بودن ساندویچ پانل از مزایای ساندویچ پانل است. نصب راحت پوشش به دلیل متصل شدن ساندویچ پانل ها به یک دیگر به وسیله ی پیچ و مهره می باشد که از دستگاه سرمته برای محکم تر شدن پوشش استفاده می کنند. به دلیل بزرگ بودن ابعاد تیرها و ستون ها ، جهت اجرای این سازه نمی توان از پروفیل های موجود در بازار استفاده نمود و باید اقدام به ساخت آن ها کرد که اصطلاحا به آن تیر ورق میگویند . همان طور که گفته شد، تفاوت این سازه با دیگر سازه ها در این موضوع است که قاب هایی که در ساخت سوله استفاده می شوند دارای شیب می باشند و همچنین از دهانه با شعاع بیشتری برخوردار هستند برای سوله ها نمی توان از پروفیل هایی که در بازار موجود است بهره یاب شد چرا که ابعاد ستون و تیر ها بزرگتر است و می بایست از تیر ورق استفاده کرد.

سازه فضاکار تهران

انتخاب درست پوشش سقف در امر سوله سازی از مهم ترین نکاتی است که خیلی مورد بررسی قرا می گیرد زیرا بیشتر تاثیر روی وزن سازه را دارند، مرحله نصب پوشش سقف تقریبا بعد از تشکیل اسکت سوله و فونداشیون کار، انجام می گیرد، همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم برای ساخت یک پوشش سقف از متریال های متفاوتی استفاده می شود که در ادامه درباره انواع پوشش سقف های موجود و نحوه تشکل آن ها توضیح خواهیم داد. برای اینکار چند آیتم باید مورد بررسی قرار گیرد. استفاده از این نوع پوشش بسیار گسترده بوده است و با توجه به هزینه پایین و نصب آسان بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. اما از آنجا که انواع مختلفی از خرپاهای سقف وجود دارد، با هم بررسی می کنیم که کدام یک از انواع سقف خرپایی محبوب تراست و چه ویژگی های دارند. نهتنها نوع ساختار سقفهای شیبدار بلکه نوع مصالح پوشش روی سقفها نیز در روش زیرسازی آن تأثیرگذار خواهد بود و با این تفاصیل در اینجا روال کلی اجرای این نوع سقفها را بررسی خواهیم نمود. در مقایسه با دیگر پوشش ها برای سقف با توجه به کیفیت و دوامی که دارد از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار است.

انواع سازه های فضایی، به اشکال مختلف هندسی بسیار زیبا و کاربردی در اماکن مختلف مانند آشیانهی هواپیماها، نمایشگاهها، موزهها و غیره اجرا میشوند. اگر مقاله را کامل مطالعه کرده باشید متوجه می شوید که در قسمت بالا گفته شد ساندویچ پانل سقفی در ضخامت های متفاوتی ساخته می شود ولی باید بدانید که برای پوشش سقفی در سازه هایی مثل سوله های خرپایی و یا تیر ورقی از ساندویچ پانل با ضخامت بالایی استفاده می شود تا سازه ای با کیفیت بالا داشت. برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل سازه پوشش سقفی ساندویچ پانل را به شکل اورلپ قرار می هند که باعث می شود کار تمیز تر و زیبا تر به نظر برسد و در آخر از ورق های فلاشینگ و آب رو برای درزگیری آخر استفاده می کنند. از ساندویچ پانل ها در بیشتر سازه های پیش ساخته مثل بیمارستان های صحرایی و سقف کانکس ها و… پانل پی وی سی بهصورت پانلهای طول 6 متر و عرض 20 سانت استکه معمولا بهعلت انواع روکشهای زیبا و متنوع و نصب راحت و کلیکی طرفدارهای قیمت انواع پوشش سقف شیبدار بسیار زیادی دارد. این ایده برای طراحی دفترکار خانگی نیز می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد و در جهت طراحی فضایی گرم و راحت به شما کمک کند.

استقامت در برابر خوردگی و ضربه: ورق های یو پی وی سی در برابر بارش باران اسیدی مقاوم است، و همچنین شرایط اسیدی و قلیایی روی آنها تاثیری نخواهد داشت. نمونه ای دیگر از سقف های کاذب، سقف کاذب آسمان مجازی یا سقف کشسان می باشند. این باعث می شود آن را متنوع و بسیار مفید برای طیف گسترده ای از انواع پروژه سازد. پوشش سقف ساندویچ پانل انواع پوشش سقف دارای ۲ لایه می باشد که میان آن ها از لایه ای به نام فوم قرار می گیرد، که بهترین فوم به کار رفته فوم پلی اورتان است، که هم عایق می باشد و هم مقاومت بالایی دارد، که در پوشش سقف سوله های صنعتی و سوله های ورزشی، ویلا ها، آشیانه هواپیما، کانکس پیش ساخته، ساختمان های پیش ساخته و یا صنعتی می توان استفاده کرد، پوشش ساندویچ پانل ۲ نوع متفاوت دارد که شامل معمولی و ضد حریق می باشد، در ساندویچ پانل سقفی امکان این وجود دارد که صورت دو رو ورق ، یکرو ورق یکرو نایلون ، یکرو ورق یکرو فویل ، یکرو ورق یکرو کاغذ تولید شود، حائز اهمیت که بدانید قیمت ساندویچ پانل بر اساس نوع ، ضخامت و عرض ورق به کار رفته در ساندویچ پانلها متفاوت می باشد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   Beatport chart promotion:

سازه های فضاکار فولادی

یکی از انواع پوشش سقف از نوع ساندویچ پانل ها می باشند که این پوشش تشکیل شده از سه لایه است که لایه های رویی و زیرین از جنس فولاد و لایه ای که وسط این دو قرار می گیرد به نام هسته میانی است که به عنوان عایق از آن استفاده می شود. ساختار این پوشش ب گونه ای است که می توان در اقلیم های مختلف از آن استفاده کرد. در واقع، این پوشش در پروژه های ساخت سوله های سبک بسیار پرکاربرد است، دلیل نامگذاری این نوع پوشش به شیوه ساخت و ساختار آن مربوط می شود؛ به این گونه که مواد عایق مانند یک ساندویچ در میان دو ورق به شکل لایه قرار میگیرند و به اصطلاحا به آن ساندویچ گفته می شود. از رایج ترین و پرطرفدار ترین پوشش های مورد استفاده برای سقف سانویچ پنل می باشد. همان طور که گفته شد سقف از مهم ترین اجزا در ساخت هر سوله است و انواع گوناگونی دارد؛ پوشش مورد استفاده در سقف سوله با توجه به عوامل مختلفی همچون شرایط محیطی منطقه، کاربرد سازه و از این دست موارد، متفاوت است. ساده ترین شکل فریم فضایی دال افقی از اهرام مربع پیوسته و چهار ضلعی است که از رشته های فولاد آلومینیومی یا لوله ای ساخته میشود.

سوله خرپایی ( که امروزه به نام های سوله سبک و سوله مدرن هم شناخته شده اند و این سوله هم به دلیل روش ساخت . در نهایت این روش تولید خرپا نسبت به روش اول کیفیت بهتری را ارائه میدهد. لازم به ذکر است این نوع پوشش بسیار سریع تر و آسان تر از همتایان خود قابل نصب و راه اندازی است و این سرعت سبب کاهش زمان اجرا و در نهایت موجب کمتر شدن هزینه مورد نیاز برای ساخت می شود. پوشش دهانه های بزرگ ، جلوه ی زیبا ، وزن کم ، سرعت و سهولت نصب ، تولید صنعتی آسان و دیگر مزایا ، عواملی هستند که موجب مقبولیت و محبوبیت روزافزون سازه های فضایی قابل توسعه پذیر تاشو در نزد معماران و مهندسین طراح گشته است . استفاده از قاب های فضایی به منظور پوشش دادن دهانه هایی که تکیه گاه های کمی دارند صورت می گیرد. هنگام استفاده از مهاربند ضربدری، به عنوان مثال در مهاربندی عمودی، تنها اعضای در کشش موثر میباشند (اعضای فشرده سازی به دلیل خم شدن غیرمؤثر فرض می شوند). این نوع سقف سوله در بسیاری از ساختمان هایی که در طول روز در اطراف خود میبینیم، استفاده شده است؛ برای مثال تعمیرگاه ها، ورزشگاه ها، انبار ها و یا حتی سازه های ساختمانی.

همان طور که می دانید سوله های با کاربری مرغداری تفاوت های عمده ای با سایر انواع سوله ها دارند. اخیرا متریال های زیادی نیز جهت پوشش سقف های شیبدار شیروانی از کشورهای مختلف وارد کشورمان می شود که با زیرسازی های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. فقط در یک قسمت کوتاهی از قوس بوجود آمده که اغلب با افزایش ضخامت در آن ناحیه جذب می شوند.(4) همانطور که قبلا اشاره شده یک طاق تشکیل شده است از تعداد زیادی تیر قوسی با ویژگی توزیع و انتقال نیروها دریک جهت،که این نوع سازه ها را سازه های مقاوم یک بعدی(در یک جهت)می نامند.این فرم که در یک صفحه می توان آن را تعریف نمود فرمی تک بعدی است زیرا فقط یک عدد مثلا فاصله نقطه از انتهای یک خط کافی است که وضع آن نقطه را روی خط مشخص می کند. تیم معمار بنای پایدار ازبدو تاسیس شرکت به معماری به عنوان ترکیبی از هنر وعلم نگریسته و تلاش داشته تا با تلفیقی از ذوق هنری و توان علمی تیم طراحی و تخصص و تجربه تیم اجرایی و همچنین اشنایی با روش های به روز معماری دنیا در عرصه خود از پیشگامان این مهم بوده و با ارائه خدمات باکیفیت اعتماد مشتریان خود را جلب کند.