برگزیده

خرید ماشین فلزی

ماشین-فلزی-قدیمی

ماشین فلزی به انواعی از ماکت ماشین اطلاق می شود که در ساخت آن ها عمده مواد مصرفی به کار رفته را فلز (به خصوص آهن، مس، روی و …) تشکیل داده است.

ماشین های فلزی در دو نوع دستساز و غیر دستساز (قالبی، پرسی و …) تولید می شوند. ماشین های فلزی دستساز به علت نوع مواد بکار رفته در ساخت آن و همچنین استفاده از هنر دست و در نتیجه منحصر بفرد بودن هر ماشین دست ساز فلزی از ماکت های دیگر، دارای ارزش بالایی جهت خرید و راه اندازی کلکسیون شخصی می باشد.

ماکت ماشین های فلزی دکوری، امروزه به عنوان یکی از بهترین و زیباترین وسایل تزئینی شناخته می شود. این ماشین ها علاوه بر ماندگاری بالا، دارای تنوع زیادی می باشند. و به همین دلیل به گزینه مناسبی برای علاقه مندان به کلکسیون تبدیل شده است.
خرید ماکت ماشین های فلزی می تواند هم چنین گزینه مناسبی برای هدیه در محدوده سنی مختلف از کودک و نوجوان گرفته تا افراد بزرگسال باشد. اما برای خرید ماکت ماشین فلزی دکوری باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم؟

آنچه لازم است در مورد خرید ماکت ماشین فلزی بدانیم

انواع مختلفی از ماکت ماشین فلزی گران قیمت به بازار عرضه شده است. با توجه به اینکه کیفیت این محصولات بسیار متنوع است.

خرید ماشین فلزی قدیمی با توجه به موادی که از آن ها در ساخت  دست ساز استفاده شده است دارای دوام و ماندگاری بالا هستند. به همین دلیل به عنوان یک وسیله عمری و ماندگار شناخته می شوند. در نتیجه علاوه بر اینکه می تواند یک یادگاری خیلی خوب باشد در طی سال ها ارزش افزوده پیدا می کند. و ارزش آن به صورت تصاعدی افزایش می یابد.
ماکت ماشین دکوری با توجه به فرآیندی که برای ساخت ماشین وارداتی فلزی دست ساز طی می کنند نسبتا یونیک و منحصر به فرد هستند. به همین دلیل در برابر محصولاتی که قالب گیری می شوند و کاملا شبیه هم هستند ارزش بالاتری دارند و خاص تر هستند.
ظاهر جذاب این ماکت های فلزی، می تواند گزینه مناسبی برای دیزاین انواع محیط ها مانند منزل، اتاق کار، مغازه و فروشگاه و .. باشد. شما با کمک کمی خلاقیت و این ماکت ماشین دکوری می توانید دکور مناسب و زیبایی داشته باشید.

برای خرید ماکت های فلزی قدیمی به چه نکاتی توجه کنیم؟

با توجه به علاقه زیاد مردم به ماکت ماشین قدیمی فلزی دکوری مدل های متنوعی از این ماکت فلزی تهیه و به بازار عرضه شده است. که به دنبال آن باعث شده است که طیف وسیعی از مدل ها و قیمت ها در بازار وجود داشته باشد. در نتیجه به نظر می رسد خرید این ماکت دکوری فلزی به راحتی که فکر می کنیم نباشد. اما توجه به نکات زیر می تواند به شما در داشتن یک خرید خوب و اقتصادی کمک زیادی کند:

این مطلب را هم از دست ندهید :   مهم ترین نکاتی که قبل از خرید مخلوط کن باید بدانیم

 ابعاد و وزن ماکت ماشین

ابعاد همیشه یک فاکتور تعیین کننده در خرید هر نوع محصولی می باشد. به نظر می رسد هر چه ابعاد یک وسیله بزرگ تر باشد باید قیمت بیشتری نیز برای آن پرداخت کرد. این مساله تا حد زیادی درست است اما باید توجه داشت که در ساخت وسایل دست ساز، تولید اشیا در ابعاد مینیاتوری بسیار دشوار تر می باشد. در نتیجه باید قیمت بالاتری نیز برای آن پرداخت کرد.
منظور از ابعاد مینیاتوری، ابعادی کوچکتر از انگشت های دست می باشد. در این صورت هر چقدر ابعاد ماکت ماشین دست ساز فلزی دکوری کوچک تر باشد قیمت بالاتری دارد.
اما در صورتی که ماکت فلزی شما در حد مینیاتوری نیست پس باید برای ابعاد بالاتر محصول، به دلیل افزایش میزان استفاده از متریال باید بهای بیشتری پرداخت کنید.
مورد استفاده ترین ابعاد برای تولید ماکت ماشین های فلزی دکوری مقیاس 1:18، 1:12، 1:24، 1:43، 1:64 و 1:87 می باشد. مقیاس 1:18 ( 18 برابر کوچکتر از نمونه واقعی ماشین) و 1:43 ( 43 برابر کوچکتر از نمونه واقعی) محبوب ترین ابعاد استفاده شده برای تولید ماکت ماشین فلزی دکوری هستند.

ابعاد ماکت ماشین دکوری فلزی چقدر است؟

ماکت ماشین های فلزی وارداتی در مقیاس های مختلف ( مانند 1:18، 1:12، 1:43، 1:64 و …) تولید می شوند. بسته به مقیاس ماکت اندازه های آن تغییر می کند. برای بررسی دقیق تر ابعاد هر یک از ماکت ماشین دست ساز فلزی نیز در توضیحات محصول ذکر شده است.

منظور از دست ساز بودن ماکت ماشین های فلزی چیست؟

ماکت ماشین های فلزی عموما به صورت خام تولید می شود و فرآیند رنگ آمیزی و اضافه کردن جزئیات ماشین به صورت دست و با تکنیک های هنری انجام می شود. به همین دلیل به این سبک از ماکت ماشین فلزی، دست ساز گفته می شود.

ماکت ماشین ها در چه کشوری تولید می شوند؟

اکثر ماکت های فلزی و به ویژه ماکت ماشین که در بازار موجود می باشد وارداتی و تولید کشور چین می باشد. اما امروزه بسیاری از هنرمندان ایرانی نیز اقدام به تولید چنین ماکت هایی کرده اند.