برگزیده

آشنایی با نحوه مشاوره کنکور رشته های مختلف

 

قبولی در کنکور، دغدغه تمامی دانش­آموزان در رشته­های مختلف است. در نتیجه، بسیاری از داوطلبان برای استفاده از یک برنامه کنکور مناسب و کارآمد به مشاوران باتجربه و حرفه­ای مراجعه می­کنند تا شانس قبولی خود را در کنکور سراسری بالاتر ببرند. داشتن یک برنامه­ریزی کنکور مفید و کامل برای هر دانش­آموزی ضروری است. ما در این مقاله با اهمیت مشاوره کنکور و تاثیر آن در رشته های مختلف آشنا می­شویم.

مشاوره کنکور تجربی

قبولی در رشته­هایی از جمله پزشکی، دندان­پزشکی و داروسازی آرزوی هر دانش­آموز رشته تجربی است. بسیاری از دانش­آموزان فکر می­کنند که خود به تنهایی می­توانند به این آرزو برسند. اما با استفاده از مشاوران کنکور مجرب، شانس قبولی خود را بسیار بالاتر می­برند. در سال کنکور داوطلبان با فشار روحی بالایی روبه­رو هستند، بنابراین توصیه می­شود که برای قرار گرفتن در یک فضای مناسب و کم­استرس، حتما به یک مشاور مراجعه کنند.

اولین جلسه مشاوره در مراکز مشاوره کنکور، رایگان برگزار می­گردد تا شما با روش کار مشاور خود آشنا شوید. حتما به تمامی ویژگی­های فردی مشاور توجه کنید. ممکن است هزینه جلسات مشاوره برای رشته تجربی به نسبت دیگر رشته­ها بیشتر باشد. رقابت بین داوطلبان کنکور در این رشته بسیار بالاست. در انتخاب یک مشاور حرفه­ای نهایت توجه خود را به­کار بگیرید تا هم پول و هم در وقت خود را در بهترین شرایط صرف کنید.

ایجاد انگیزه، کاهش استرس، ارتباط مستقیم و صمیمی با دانش­آموزان و بالا بردن تمرکز از جمله ویژگی­ها و مزایای یک مشاوره کنکور تجربی حرفه­ای و با­تجربه است.

مشاوره کنکور انسانی

انتخاب یک مشاور کنکور انسانی، شاید حتی از انتخاب مشاور برای رشته تجربی نیز مهم­تر باشد. چرا که تعداد کتاب­ها، منابع و درس­ها در این رشته بسیار بیشتر از رشته تجربی و ریاضی است. درنتیجه، این رشته انسانی نیاز به یک برنامه­ریزی کاملا حرفه­ای دارید تا بتوانید به موفقیت دست یابید. همه دانش­آموزان، رشته انسانی را با حفظیات آن می­شناسند. اما در آمادگی برای کنکور این رشته، باید به تمام جزئیات در درس­ها توجه شود، روش مطالعه تغییر کند و تکنیک­های تست­زنی نیز تقویت شود.

ممکن است بعضی از مشاوران کنکور انسانی، یک برنامه کنکور برای همه دانش­آموزان این رشته ارائه دهند. اما یک مشاور حرفه­ای پس از آشنایی با توانایی­ها و هدف هر یک از دانش­آموزان، برنامه کنکور منحصر­به­فرد و مناسب هر داوطلب را تهیه می­کند. دانش­آموزان در جلسات مشاوره کنکور با ضریب دروس کنکور، تکنیک­های تست­زنی، روش مطالعه صحیح، مدیریت استرس و کاهش تمرکز آشنا می­شوند.

مشاوره کنکور ریاضی

رشته ریاضی نیز مانند رشته تجربی و انسانی، بسیار پرطرفدار است. در این رشته، زیرشاخه مهندسی داوطلبان مخصوص خود را دارد. برای قبولی در رشته ریاضی و هر رشته دیگر، نیازی نیست که کل روز خود را به مطالعه اختصاص دهید. اصلی­ترین نکته برای قبولی، داشتن یک برنامه­ریزی کنکور است که با دقت و توجه بالایی مطابق با علاقه، استعداد، شخصیت و هدف شما تهیه شده باشد.

یک مشاور خوب، درصورتی می­تواند به شما کمک کند که تجربه گذشتن از راهی که شما نیز می­خواهید از آن بگذرید را داشته است. یک مشاور حرفه­ای باید بتواند با طرح سئوالات مناسب، نقاط نقوت و ضعف شما را بشناسد تا برنامه کنکور مناسب را به شما ارائه دهد. این برنامه با گذشت زمان و با توجه به روند پیشرفت دانش­آموز، تغییر می­کند و به­طبع، فشرده­تر و سخت­تر خواهد شد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   چهار راز پوشش سقف شیبدار ثابت که هرگز نمی دانستید

بسیاری از مشاغل به­صورت آنلاین انجام می­شود. دانش­آموزان نیز می­توانند در هر کجا هستند از جلسات آنلاین مشاوره کنکور بهره­مند شوند. البته پیشنهاد می­شود که جلسات مشاوره، به­صورت حضوری برگزار شود زیرا تدریس حضوری از کیفیت، لذت و بازدهی بالاتری برخوردار است.

مشاوره کنکور هنر

متاسفانه، رشته هنر تا حد بسیار زیادی مورد بی­توجهی قرار گرفته است و ممکن است پیدا کردن مشاوران این رشته کمی مشکل­تر از دیگر رشته­ها مانند رشته تجربی، ریاضی و یا انسانی باشد. مشاوران رشته هنر باید درمورد آینده شغلی این رشته کاملا دانش­آموزان خود را آگاه کنند. خوشبختانه، تقریبا همه دانش­آموزان گروه هنر، با علاقه و بدون وجود هیچگونه اجباری وارد این رشته شده­اند و هدف خود را با اشتیاق دنبال می­کنند. داوطلبان این رشته نیز مانند دیگر رشته­ها، به دنبال راهنمایی­های لازم یک مشاور حرفه­ای برای انتخاب بهترین زیرشاخه رشته خود و بهترین دانشگاه­ها در کشور هستند.

مشاوره کنکور فنی حرفه ای

در سال‌های اخیر ورود دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای سرعت بیشتری پیدا کرده است و بسیاری از آنان ترجیح می‌دهند تا به جای رشته‌های نظری، وارد رشته‌های فنی و حرفه‌ای شوند. این رشته‌ها تنوع بسیار بالایی دارد و برای افرادی که به آینده شغلی و کسب مهارت اهمیت زیادی می‌دهند، گزینه بسیار مناسبی هستند. به علاوه کنکور ورودی برای دوره‌های کاردانی، برای بسیاری از این رشته‌ها در سال‌های اخیر حذف شده است. در این رشته‌ها ملاک ورود به دانشگاه‌ها، نمرات و سوابق تحصیلی است. مشاوره کنکور فنی حرفه ای تلاش می کند با توجه به ویژگی های هر فرد، بهترین رشته و دانشگاه را برای او انتخاب کند و بیشترین تاثیر را در میزان و نحوه مطالعه دانش آموز خود داشته باشد تا بهترین نتیجه برای او حاصل شود.

مشاوره کنکور فرهنگیان

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان بر اساس گفته‌های مشاوره کنکور فرهنگیان در طی سالیان متمادی متغیر بوده و هرساله ظرفیت آن از طرف سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام خواهد شد. رشته‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان ازجمله رشته‌هایی محسوب می‌شوند که در کنکور پذیرش می‌شوند. یک مشاور کنکور حرفه ای و باتجربه کمک می کند روش مطالعه خود را برای قبولی در رشته های فرهنگیان تغییر دهید و در بهترین دانشگاه با بیشترین مزیت پذیرش شوید.

جمع­بندی

ما در این مقاله سعی کردیم با معرفی ویژگی­ها و تاثیر و اهمیت مشاوره کنکور، کار دانش­آموزان پرتلاش را در هر رشته­ای آسان­تر کنیم. توجه به این نکته مهم است که گاهی موفقیت را نمی­توان به تنهایی به­دست آورد و باید از راهنمایی­های افراد باتجربه و حرفه­ای بهره برد. امیدواریم از این نکات بیشترین استفاده را برده باشید.