ترفند های زندگی

فواید علمی روزه گرفتن که شگفت زده‌تان می‌کند!

روزه گرفتن علاوه بر استراحت دادن به دستگاه گوارش سبب تصحیح قند و فشارخون می‌شود. همچنین به از بین بردن عادات بد نیز کمک می‌کند. ماه رمضان را با عملی دینی به نام روزه می‌شناسند و افراد مسلمان در این ماه از اذان صبح تا اذان مغرب خوردن و نوشیدنی نباید داشته باشند. برخلاق تصور عامه مردم، روزه دارای فواید پزشکی زیادی می‌باشد. اگر از این فواید بی‌خبرید، تنها کافی است به کارشناسان مجله اینترنتی آسمونی اعتماد کنید. فواید علمی روزه گرفتن که شگفت زده‌تان می‌کند! را در ادامه این مطلب خدمت شما شرح خواهیم داد.

روزه گرفتن و این همه مزایا؟

سرتا پای پیکر ما از فواید روزه گرفتن بهره می‌شوند. می‌پرسید چگونه؟ ادامه مطلب را مطالعه کنید.

روزه گرفتن عادات بد را از بین خواهد برد

سی روز قرار است از اذان صبح تا اذان مغرب چیزی نخورید و ننوشید. این امر اراده شما را برای ترک طیف وسیعی از عادات بد تقویت می‌کند. برای نمونه خواهید توانست کشیدن سیگار و یا نوشیدن الکل را کنار بگذارید. همچنین کم‌خوری تمایل شما را به خوردن حجم زیاد غذا و یا استفاده از غذاهای فرآوری شده کم خواهد کرد.

روزه گرفتن تجزیه چربی را افزایش می‌دهد

روزه گرفتن در اوّلین قدم سبب افزایش تجزیه گلوگز در بدن می‌شود. اما از جایی به بعد فرایند کتوسیز در بدن شروع می‌شود. یعنی بدن به سراغ تجزیه چربی‌ها به دنبال تداوم وضعیت گرسنگی می‌رود. در این صورت به منظور تامین انرژی مواد چربی در اندام‌های مختلفی مانند کلیه، ماهیچه و… تجزیه خواهند شد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   انتخاب بهترین بیمه تکمیلی

درمان واکنش‌های التهابی توسط روزه

طبق مطالعات انجام شده، گرفتن روزه می‌تواند منجر به از بین رفتن واکنش‌هایی نظیر التهاب و آلرژی شود. بیماری‌هایی مانند ورم مفاصل و همچنین مشکلات پوستی مانند پسوریازیس توسط روزه به طور کامل قابل درمان هستند. حتی برخی از محققان معتقدند که روز بیماری‌هایی نظیر التهاب روده و یا همان کولیت را از بین می‌برد.

سم‌زدایی بدن به کمک روزه

بسیاری از مواد خوراکی که در دنیای امروز مصرف می‌کنیم دارای سموم مختلفی هستند. این سموم بیشتردر غذاهای فرآوری شده و سرخ کردنی دیده می‌شوند. وقتی مقدار این سموم زیاد شود، در موادی مانند چربی‌ها ذخیره می‌شوند. اما وقتی روزه می‌گیریم، نرخ تجزیه چربی بالا رفته و به همین دلیل سموم نیز از بین خواهند رفت. همچنین روزه گرفتن سبب استراحت کردن دستگاه گوارش و تعادل مایعات در بدن نیز می‌شود.البته که افراد بیمارانی نظیر افرادی که زخم های معدی دارند، باید با احتیاط روزه بگیرند.