برگزیده

فروش انواع آهن آلات

خرید میلگرد

با افزایش رشد ساخت و ساز و صنایع فولادی، بستر مناسبی برای ورود میلگرد های تقلبی به بازار فراهم شده است. این محصولات اغلب با قیمت پایین تری به خریدار عرضه می شوند و همین موضوع باعث خواهد شد که بازار میلگرد های تقلبی رونق یابد. استفاده از این محصولات تقلبی در نهایت باعث خسارت های جانی و مالی خواهند شد به همین دلیل در تشخیص میلگرد خوب و اصل باید به این نکته توجه نمود که هر محصول فولادی از جمله میلگرد دارای کد اختصاری می باشد. از سمت چپ میلگرد نام کارخانه تولید کننده، کد مربوط به میلگرد و در نهایت فرآیند مربوط به آن حک می شود. به طور مثال بعد از حک شدن شرکت تولید کننده حرف c نشان دهنده مشخصه میلگرد آجدار جناغی یا میلگرد A3 می باشد. بعد از آن حرف U نشان دهنده فرآیند ساخت میلگرد به روشی غیر از ترمکس می باشد.

از جمله نکات مهم در تشخیص میلگرد خوب استاندارد بودن آن خواهد بود. میلگرد استانداردی که در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد میلگرد A3 یا میلگرد آج 420 می باشد. میلگرد های مورد استفاده باید قبل از استفاده تست شود و مورد آزمایش قرار گیرد. یک میلگرد خوب باید دارای مقاومت بالایی باشد تا بتواند بار تحمیل شده را تحمل کند. روش هایی که طی فرآیند آن ها میلگرد هایی با مقاومت بالا تولید می شوند عبارتند از:

  • تولید میلگرد به روش سردکاری
  • تولید میلگرد به روش آلیاژی
  • تولید حرارتی و خنک کاری

 

در خرید میلگرد خوب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

از جمله ویژگی هایی که در خرید میلگرد خوب باید به آن ها دقت نمود موارد زیر می باشند:

  • علامت اختصاری: حتما از میلگردهایی استفاده کنید که بر روی آن ها علامت اختصاری نوع میلگرد، شرکت سازنده و نوع فرآیند تولید ثبت شده باشد.
  • شرکت سازنده: میلگرد های مورد استفاده باید از شرکت های معتبر تهیه شوند و از کیفیت مطلوب برخوردار باشند.
  • مقاومت و استحکام: از جمله ویژگی بارز یک میلگرد دوام و استحکام بالای آن می باشد. مقاومت میلگردها قبل از ارائه به بازار تست خواهد شد.
  • استاندارد بودن: اندازه، وزن و تمامی ویژگی های یک میلگرد، در نهایت استاندارد بودن آن را مشخص خواهد نمود. به طور مثال میلگرد هایی با وزن سبک که از آلیاژ های غیر استاندارد در ساخت آن ها استفاده شده است، عواقب نامطلوبی را در ساختمان دارد.
  • قیمت مناسب: مناسب بودن قیمت میلگرد یکی از ویژگی های میلگرد می باشد. میلگرد های ارزان ممکن است دارای استاندارد های لازم نباشند.

 انواع تیرآهن

تیرآهن ها در ساخت و ساز به سه دسته تیر اصلی، فرعی و کلاف تقسیم بندی می شوند و هریک براساس نوع طراحی دارای عملکرد و وظیفه ویژه ای نیز می باشند. در ادامه به بررسی وظایف هریک از تیرها در ساخت و ساز خواهیم پرداخت.

تیر اصلی: وظیفه تیر اصلی منتقل نمودن بار از تیر فرعی به سمت ستون ها بوده و در سازه به ستون متصل می گردند.

تیر فرعی: تیر فرعی به تیرهای اصلی متصل گردیده و افقی می باشد. وظیفه اصلی تیر فرعی انتقال بار به تیر اصلی می باشد.

تیر کلاف: وظیفه اصلی تیر کلاف منتقل نمودن بار از تیر عرضی به ستون ها می باشد و به دو تیر عرضی که در سقف و خرپای ستون ها قرار دارد متصل می شود.

مزایای استفاده از تیرآهن در ساختمان سازی

استفاده از این محصول در ساخت و ساز دارای مزایای فراوانی می باشد و بسته به نوع نیاز لازم است انواع مختلفی از تیرآهن استفاده گردد. لازم است در هنگام خرید به مزایا و معایب این محصول و کاربرد آن توجه ویژه ای گردد.

  • اجرا و نصب سریع
  • امکان اتصال چندین قطعه
  • امکان توسعه پس از اتمام سازه
  • تیرها به صورت پیش ساخته در کارخانه وجود دارد
  • کاربرد فراوان در ارتفاع زیاد
  • معایب استفاده از تیرآهن در سازه
  • تضعیف تیر در دمای بالا
  • احتمال خوردگی
  • تمایل به کمانش

همچنین در صورت عدم اتصال مناسب قطعات به یکدیگر سازه دچار مشکل می گردد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   فهرست کامل فرهنگ لغت خودمونی مردم ایران قسمت چهارم

 

بهترین تیرآهن بازار

معمولا راهنمای خرید تیرآهن در کشور ما بر اساس استاندارد اروپا یا همان IPE می باشد. البته زمانی تیر با استاندارد INP نیز در بازار موجود بوده ولی اکنون اکثر تیرها براساس استاندارد IPE در بازار داخلی ایران موجود است. به طور کلی تیرهای وارداتی در بازار داخلی کشور ما در حال حاضر از هر دو استاندارد بوده و تیرهای IPE وارداتی مربوط به کشورهای اسپانیا، آلمان، لهستان و کره می باشد.

قیمت ورق آهن از موارد مهمی است که پیش از خرید آهن آلات توسط پیمانکاران و مجریان طرح های ساخت و ساز فلزات در نظر گرفته می شود. بازرگانی آهن میران بیش از سه دهه است که توانسته فعالیت خود را در صنعت فروش آهن آلات آغاز نماید و بدین وسیله توانسته اند عرضۀ انواع ورق ساختمانی، ورق سیاه، میلگرد، تیراهن، نبشی، پروفیل و … را در لیست محصولات جهت جلب رضایت مشتریان برآورده سازند. متناسب با ویژگی و موارد کاربردی که ممکن است آهن آلات در صنایع مختلف داشته باشند، قیمت ورق آهن نقش اساسی در هزینه های اجرایی یک پروژه خواهد داشت. به عنوان مثال پیش از آغاز پروژه های ساختمانی، قیمت ورق در محاسبات هزینۀ کلی برآورد می شود.

قیمت ورق ساختمانی

در حالت کلی، قیمت ورق ساختمانی بر اساس شاخص های از پیش تعریف شده، مشخص می شود. در واقع قیمت ورق ساختمانی بر مبنای جنس، سایز، ضخامت و وزن صورت می گیرد.

جهت امور مصارف صنعتی از انواع ورق فولادی اعم از ورق سیاه، ورق روغنی، ورق شیروانی، ورق استیل، ورق رنگی، ورق گالوانیزه، ورق آلیاژی و روق عرضه فولادی استفاده می شود. هر کدام از آنها دارای ویژگی های منحصربفرد هستند و بدین وسیله در اجرای پروژه های مختلف، می توان از انواع ورق فلزی بهره برد. بدیهی است که قیمت ورق سیاه و دیگر ورق های رایج در بازار آهن آلات در نظر گرفته شوند.

فروش انواع آهن آلات : آهن هایپر

 

روش های برش تیر آهن نرمال

علاوه بر موارد ذکر شده، تیر آهن نرمال این قابلیت را دارا می باشد که در سایز و انداره های مختلفی برش داده شده و در ستون ها و مکان های مختلف سازه مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی، تیر آهن نرمال و معمولی به دو روش اره نواری و اره آتشی برش داده می شود.

روش اره نواری

یکی از روش های برش تیرآهن های نرمال، برش به روش اره نواری می باشد. برش تیر آهن به روش اره نواری، زمانی کاربرد دارد که قطر تیرآهن بیشتر و سنگین تر باشد. در این صورت از دستگاه های اره نواری جهت برش استفاده می کنند که با استفاده از اره های دوار، برش های باریک تری رو ایجاد کرده و از پرت شدن قطعات ریز آهن به اطراف جلوگیری می کند.

روش اره آتشی

یکی دیگر از روش های برش تیرآهن نرمال، برش با استفاده از دستگاه اره دیسکی آتشی است. کار با این دستگاه نیازمند نیروی با تجربه ای است که مهارت کافی در این زمینه را داشته باشند. علاوه بر این، یکی از کارایی های این دستگاه این است که میتواند تیرآهن را در زاویه های مختلفی برش داده و زمانی که تیغه حین کار شکسته شود، دستگاه بصورت خودکار خاموش خواهد شد. به همین دلیل دارای ایمنی بالایی نیز می باشد.

کارخانجات تولید تیر اهن نرمال

تیرآهن های نرمال و معمولی، یکی از پرکاربرد ترین انواع تیر آهن می باشد که توسط کارخانجاتی تولید و روانه بازار می شوند. از جمله کارخانجات مهمی که در تولید این محصول فعالیت می کنند عبارتند از:
– کارخانه آریان فولاد
– کارخانه صنعت بناب
– کارخانه تیرآهن ذوب آهن
– شرکت فولاد ناب تبریز
– کارخانه فولاد البرز ایرانیان
– کارخانه جهان فولاد غرب